Risuja ja ruusuja

Onneksi nykyään palautteen antaminen on helppoa. Tai näin ainakin minusta tuntuu. Internet mahdollistaa monia asioita ja tämä on yksi sen hyvistä puolista. Voimme jakaa kokemukset saamastamme palvelusta ja tuotteen laadusta tai vastaavasta todella helposti meidän kaikkien nähtäväksi. Arvostelut ja etenkin julkiset sellaiset myös pakottavat meidät palveluntarjoajat ja tuotteiden myyvät pitämään huolta laadusta ja asemoimaan hinnan sen mukaan. Eli tässä tapauksessa kilpailu on asiakkaille eduksi.

Sain viime viikolla kaksi palautetta sähköpostin välityksellä. Toinen oli positiivinen ja toinen negatiivinen. Negatiivisen kohdalla minua harmittaa, että emme pystyneet palvelemaan asiakasta niin kuin hän olisi toivonut. Hyvän palautteen kohdalla taas tuntui siltä, että emme pelkästään täyttäneet vatsaa herkuilla, vaan paransimme asiakkaan fiilistä ja sitä kautta hyvinvointia. Rakentava palaute on parasta, mutta kaikki palaute on tärkeää. Hyvä palaute auttaa meitä jaksamaan ja uskomaan, sekä piristää arjen keskellä. Negatiivinen palaute puolestaan auttaa kehittämään meidän toimintaa. Kumpaakin siis tarvitaan tekemisen laadun kannalta.

Toivon, että voin palvella sinua nyt ja jatkossa kiitettävästi. Jos kuitenkin vauhdissa tai vauhdin puutteessa kompastelemme, niin älä epäröi antaa ohjaavaa palautetta, sillä se todella kehittää. Kiitän sinua kanssakulkijani nyt jo kaikeasta palautteesta, jota olet meille antanut. Toivotan sinulle oikein aurinkoista viikkoa.

Tuomas